lördag 6 september 2008

Klassiska toner

Hej,

Jag har börjat lyssna på klassisk musik. Min favorit är och kommer alltid vara Chopin Nocturne No. 2. Jag har vackra minnen till den. Jag minns när vi bodde i Uppsala och brukade komma hem från skolan spelades denna låt av mina föräldrar.

En favorit är Erik Saties "Gnosiennes No.1" Denna har man bland fått höra i en av min och Klevias absoluta favoritfilmer: Chocolat. Jag beundrar mamman i filmen, hur modig hon är som står emot kyrkan när ingen annan gör det. Jag själv är troende, har varit det sen barnsben även om man han haft sina svackor. Men det jag blir mest imponerad över är hennes vackra sensuella sida samtidigt som är stark och listig. En sådan kvinna ska man vara. Johnny Depp är ju också med i filmen. Han spelar någon sjödrivare som inte är välkomna någonstans tills han ser "mamman". Vilket fall som om ni inte sett Chocolat tycker jag definitivt ni ska göra det. En vacker dag kanske jag listar min top-ten-favorutie-movies tills dess enjoy med

http://www.youtube.com/watch?v=WIVp05sEPhE&feature=related

Inga kommentarer: