onsdag 15 oktober 2008

LaChapelle show!



Hej,

tentaplugget går inte så bra. Eller inte så bra som jag önskade. Jag börjar få nog av eden, mina böcker, miniräknaren. Ja, ni förstår. Och det är 4 dagar kvar. Yah! Hur ska det gå?

Tentaplugg som är sagt är jobbigt. Därför är det viktigt med pauser, ännu viktigare än när man är ledig. Så igår, istället för att plugga kollade jag på 1h30min teveprogram om David LaChapelle. Han är riktigt stor fotograf inom modevärlden och känd för sina extrema och burdusa modebilder.

Han har fotat MÅNGA kändisar. Allt från Angelina Jolie, Courtney Love, Elton John, Pamela Anderson... Kännetecken för hans bilder är även de extrema bakgrundsfärgerna som påminner om en låtsasvärld, som chockrosa, himmelsblått. Men i prinicp på alla bilder finns det sexuella inslag. För enligt honom är sex "not such a big deal" och ännu ett sätt för människan att uttrycka sig. Imponerande att han lyckats bli så stor i USA som kanske inte är känd för att vara det mest kontroversiella landet i världen( jag tänker inte på NY, LA utan heeeela landet).

Iaf, om ni får chansen att få gå på hans utställning Do it!! Jag skulle hemskt gärna vilja göra det.

Ok, see you på eden or not!
Puss
Jona

Inga kommentarer: