onsdag 27 augusti 2008

Vad är en bal på slottet...

J in da house.
Som ni kanske märkt har det inte blivit så mycket inlägg från min sida på ett bra tag nu. Bortförklaringarna är många. Det började med att jag flyttade back to Lund i lördags och sen dess har det intensiva lundalivet börjat.
Idag blev det ett möte med de på Tegners. Maten är klar till balen. Det blir äppelbakad lax med pepparrotscreme till förrätt. Huvudrätten består av krydpeppar- & nejlikabräserat hjortinnanlår, vinbärsglacerad palsternacka och smålök, viltsky samt potatis- & rotfruktsgratäng. Till efterrätt blir det björnbärsmousse med rårörda björnbär och karamelliserad kavring. Det var verkligen supergott.

Balen är typ det enda jag tänker på. Från det att jag vaknar att jag lägger mig. Ha ha! Lite freaky, visst.

Min mobil är på lagning därav inga nya sköna bilder. Därför tänkte jag bjuda på gamla balbilder.

Enjoy/
J

Inga kommentarer: