måndag 19 januari 2009

First day in the city...







Hey y`all!

Jag hänger här i Wahington D.C. sedan några dagar tillbaka. Det är jättekallt!! Det är mycket folk i och med Obamas tillträde som president. Igår var jag och besökte Georetown och kollade upp min eventeulla skola. Jättefin skola, gammal. Det var som en liten stad i sig. Väldigt amerikasnkt med sina footballscourt. En annan anmärkelse är att alla tjejerna har UGGs på sig här. Och alla tittar konstigt på mina ridstövlar, ha ha.

Efter Georgetown drog vi in mot själva centrum där alla fina monument finns. Tydligen hölls det en festival för Obama så vi kom precis när Bono spelade Pride aka In the name of love. Eufori? Javisst! Sen blev det lite museum, the Concrodan var vi på där legendariske fotografen Richard Avendon hade utställning. Very nice!

Måste erkänna folk är mycket trevligare här än vad jag trodde. Man har ju en rätt så försvrängd bild av USA från media men när man kommer hit får man uppleva den äkta amerikansak storstadskänslan.
Nu ska jag gå upp och göra mig i ordning. Det är Martin Luther King day idag så det lär finnas mycket kul att göra.

Puss på er hemma!

Inga kommentarer: