onsdag 28 juli 2010

Bonsoir


Bonsoir från en ganska ljuv natt i Monaco. Efter en lång dag med strand, salt, sol, vatten och strosande omkring på stan är jag helt ärligt slut. Att hjärnan dessutom varit på helsnurr sen vi kom ner till Franrike, pga franskan, gör ju saken inte mkt bättre. Språket har jag dock numera bättre koll på men har faktiskt blivit lite sugen på att lära mig mer till nästa vistelse i fransktalande områden(det är ingen myt att de vägrar svara om man frågar på engelska?)!

Cannes var skitbra! Vi var så nöjda så det nästan var jobbigt att lämna stället. Vi anlände alltså lite småsent till Nice som erbjöd en hel del. Stor stad det där med mycket att göra och se. Våra favoriter är nog dock byarna. Det blev en del resande till olika ställen/byar/stränder. St Tropez, Mougins, Fréjus, Grasse, Pont du Loup, Éze är några av dessa..

Vi är alltså i Monaco al final och här har vi less than a week left in vi styr vår kos back mot svea rike.

Kanske bloggar jag igen från resan, if not kan jag säga att jag lärt mig dricka es(x)pressos, ätit macaroons (antigen Cannes Juan Pelé eller Monte Carlos Ladureé), fromage&jambon, baguetter, croissiant och druckit vin för i princip hela året(exkl vin-delen), säga chateau som fransmännen, träffat på några Jean Cladues och nästan gått vilse bland yachter. Haha, låter lite smått som Solens mat i fransk version.

Au revoir & bon nuit fr France!

Inga kommentarer: